P.I.ning asarlarini o’rganishda. Chaykovskiy bolalar musiqa maktablarining boshlang’ich sinflarida umumlashtirilgan g’oyalar, bilim, qobiliyat va ko’nikmalarni rivojlantirish kerak. Musiqa tinglash: o’quvchilarning aniq janr xususiyatlari (qo’shiq, raqs, marsh) va hayotiy mazmunga ega bo’lgan musiqa asarini yoki uning parchasini diqqat bilan va diqqat bilan tinglash qobiliyatini rivojlantirish. Tinglanayotgan va ijro etilayotgan musiqaga hissiy munosabatni uyg‘otish, musiqaga munosabatini so‘z, harakat, imo-ishora, mimika bilan ifodalash, uning xarakteri va kayfiyatini aniqlash malakasini shakllantirish. Xor bilan kuylash: bolalar ovozlarining birlamchi tovushida kichik qo’shiqlarni ijro etish jarayonida eshitish va ovoz o’rtasidagi muvofiqlashtirishni rivojlantirish; unison, kantilena, yumshoq, sokin inhalatsiyani rivojlantirish; o’qituvchi-dirijyorning talablarini bajarish (diqqat, qo’shiqni bir vaqtning o’zida boshlash va tugatish); qo’shiqlarni ifodali ijro etish.Plastik intonatsiya va musiqiy-ritmik harakatlar: qo’l, oyoq, tana, boshning eng oddiy harakatlari bilan boshqa tabiatdagi musiqaga hissiy javob berish qobiliyatini rivojlantirish, “erkin dirijyorlik” texnikasini egallash, taqlid qilish. xayoliy musiqa asboblarini chalish; plastik harakatlar yordamida sevimli ertaklaringiz qahramonlarini tasvirlash. Eng oddiy musiqa asboblarini chalish: baraban, tambur, uchburchak, qoshiq. Turli xil musiqa asboblarining ovozlarini farqlash qobiliyati: tugmali akkordeon, skripka, pianino. Yakkaxonning ovozini ushlash va eshitish qobiliyati. Nota yozishdan oldingi davrda musiqiy savodxonlik elementlarini o‘zlashtirish, o‘quvchilarning eshitish qobiliyatini rivojlantirish, tovush balandligi, dinamikasi, tempi, kontrast registrlarini aniqlash.
Bolalar musiqa maktablarining kichik sinflarida Chaykovskiy asarlari bilan tanishish
Musiqa olamiga sayohat
1-sinfda birinchi yarim yillik “Musiqa olamiga sayohat” mavzusidan boshlanadi. Siz bolalar bilan musiqa va uning insonning kundalik hayotidagi o’rni haqida samimiy suhbat qurishingiz kerak.Qo’shiqlar, raqslar va marshlar bolalarning turli xil hayotiy-musiqiy tajribalarining asosidir. Bolalar marsh, raqs va qo’shiqning o’ziga xos xususiyatlari bilan tanishadilar. P.I.Chaykovskiy asarlari misolidan foydalanib, bolalar marshlarning turlarini taniydilar: “Bolalar albomi” to’plamidan “Yog’och askarlarning marshi” asari misolida o’yinchoq marshi; dafn marosimi “qo’g’irchoqning dafn marosimi”.
Raqslarni o’rganishda biz P.I.ning “Kamarinskaya” ga e’tibor beramiz. Chaykovskiy bolalar to’plamidan.
Qo’shiqlarni o’rganishda biz P. Chaykovskiyning 16 ta bolalar qo’shiqlari to’plamidagi “Mening Lizochek” dan foydalanamiz. Qo’shiq-raqslar, raqs-marshlardan 1-sinfda biz P.I.ning “Oqqush ko’li” baletidan “Kublar bilan raqs” ni o’rganamiz. Chaykovskiy.